NO WORLD CAN TELL

När någonting gör ont, är det dags att lämna det. Det behöver inte betyda att du ska lämna det för att hitta något bättre,det ända som är säkert är att du aldrig ska ha ont och aldrig må dåligt. Det är så lätt att se blindt för det som trycker ner hela dig, du tillåter det för att du tror det är normalt. Men såfort du ser någon annan må så pass dåligt slår alltid den där tanken dig "hon/han förtjänar det inte". Men ändå har vi alla någon gång känt smärtan som trycker, men tillåtit den för att vi inte tror att vi kan hitta något bättre, för att vi är rädda att släppa någonting som en gång fått oss att må bra. Man ska inte springa ifrån problem, för det kommer alltid ikapp en men det enda problemet du kan hitta med att må dåligt är att man själv inte gör någonting åt det, att man inte värdesätter sig själv fast det egentligen är det enda rätta man ska göra. 
 
Jag har aldrig klarat av att se någon må dåligt, därför skulle jag bara såra mig själv om jag var orsaken till att någon annan hade ont. Jag har alltid vetat när någon är påväg att såra mig, och istället för att rymma ifrån det har jag väntat på dagen den personen gör det. Det må låta idiotisk,men det är mitt sätt att veta att jag förtjänar bättre. Jag lär mig hur folk faktiskt kan bete sig och att jag aldrig någonsin vill orsaka den smärta jag känt i någon annans hjärta. Jag har haft ont, jag har mått dåligt, jag är också en människa med känslor som alla andra miljoner på den här jorden. Men så länge jag kan lita på mig själv och inte gör det någon annan gjort mot mig kommer jag alltid vara lycklig. Men en fråga jag ställer mig varje dag är hur folk kan titta sig i spegeln varje morgon och inte känna skam över vad dom har gjort? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback